SEO pentru începători, bazele SEO pentru un website de succes. În cadrul procesului de optimizare…
În termenii cei mai simpli, saturația pieței se referă la o stare sau condiție atunci când un produs este distribuit în totalitate pe piață. Este situația în care o creștere suplimentară nu este posibilă.
Astfel, se poate înțelege că saturația pieței nu este nimic mai puțin decât o stare de difuzie atunci când produsul dvs. a reușit să ajungă cu succes în fiecare loc necesar pe piața disponibilă.
De ce se întâmplă saturația pieței?
Saturația pieței este observată cel mai frecvent în economiile dezvoltate sau atunci când se utilizează orice tip de segmentare geografică și de direcționare. Dacă vizați o geografie limitată, atunci după o perioadă sănătoasă de creștere, se observă o pauză.
Acest lucru se datorează faptului că atunci când o companie se concentrează pe o distribuție puternică, aceasta realizează o distribuție completă în câțiva ani. După aceea, trebuie doar să satisfacă piața existentă.
Cu toate acestea, există o diferență între alimentarea pe o piață și creșterea pe piața respectivă.
Să luăm un exemplu. Apple și Samsung consideră că piața americană este saturată. Acest lucru se datorează faptului că este o singură țară geografică cu un potențial limitat de cumpărare.
Ambele mărci au canale solide de distribuție, care sunt răspândite. Astfel, pentru a se extinde și a crește, companiile trebuie să extindă cât mai mult posibil piața țintă geografică, astfel încât să nu se confrunte cu saturația pieței.
O companie saturată întâmpină dificultăți dacă urmărește să crească pe piață. Poate că va putea obține aceleași cifre ca anul trecut sau anul anterior, dar nu va crește mai mult de 5-10% pe piața respectivă.
Există mai mulți factori care influențează această saturație pe piață a oricărui produs sau serviciu. Cel mai important dintre aceste elemente de impact este cererea pentru produs în rândul clienților, concurența din partea altor companii care au produse similare sau operează în același domeniu de activitate și prețul produselor și serviciilor pe care le oferiți.
Nici strategiile de marketing nu sunt suficient de eficiente pentru a înregistra creștere. Din acest motiv, multe companii aleg să se extindă pe piețe noi. În cazul acestora, rata investițiilor va fi mult mai mare.
Ce avantaje are saturația pieței?
Atunci când o afacere atinge saturația pieței, aceasta obține unele avantaje.
Vă rugăm să nu confundați saturația pieței cu monopolul de piață. Sunt două concepte diferite cu efecte și consecințe total opuse.
Recunoașterea
Acesta este unul dintre cele mai importante avantaje pe care le obțineți din saturația pieței. Vedeți, produsele dvs. se vor vinde numai atunci când oamenii vă recunosc. În momentul în care te recunosc, pot să-ți asocieze numele cu servicii de înaltă calitate.
Nimeni nu va fi dispus să investească sau să cumpere produsele dvs. dacă nu sunt siguri cât de fiabile sunt pentru necesitățile lor.
Astfel, atunci când produsul dvs. ajunge pe nenumărate rafturi, magazine și pe piață în ansamblu, ei se familiarizează cu numele dvs. Sunt apoi capabili să vă recunoască rapid fără a pierde mult timp.
Dacă aveți produse care nu au vânzări după așteptările Dvs., noi vă putem ajuta prin aplicarea unor servicii SEO de calitate. Putem oferi o analiză SEO personalizată și cu siguranță veți avea o creștere a traficului organic la produsele respective.
Articole recomandate:
- Publicitate, care sunt cele 5 teorii folosite în această industrie?
- Profil de client, cum putem stabili consumatorul ideal?
- Apelul emoțional, cum poate fi folosit în strategia de marketing?
- Publicitatea în tranzit, ce este și ce tipuri putem întâlni?
- Efectul Spillover, implicații economice și contextuale pentru o afacere
Profitul
Profitul este pivotul tuturor afacerilor. Deși satisfacția clientului este în mintea fiecărui proprietar de afacere, este important, de asemenea, ca acesta să poată obține profit constant.
Acest câștig este apoi investit în continuare în producție pentru a menține firma să funcționeze, în special să funcționeze fără probleme. Dar, cum obțineți profit? Câștigați numai atunci când puteți să vindeți cu succes produsele pe piață.
Aceasta înseamnă că o bază de clienți este foarte importantă. Acesta este motivul pentru care aveți nevoie de saturația pieței, în cazul în care doriți să vă maximizați profiturile.
Cu cât oamenii vă întâlnesc mai des, cu atât crește probabilitatea ca aceștia să încerce produsele dvs. și atunci obțineți profit.
Baza de clienți loiali
Așa cum trebuie să fi citit mai sus, o bază de clienți este foarte importantă pentru a crește la maximum vânzările și a câștiga. Dar, mai mult, important este ca această bază de clienți să fie, de asemenea, loială.
Acest lucru se datorează faptului că atât de multe produse sunt lansate pe piață în fiecare zi.
Aceste produse au caracteristici noi și toate pretind că sunt mai bune decât restul.
Într-o astfel de situație, dacă produsul dvs. iese din vedere, de fapt iese și din mintea consumatorului. Astfel, trebuie să puteți rămâne în fața clienților dvs., astfel încât aceștia să fie convinși să cumpere numai produsele pe care le oferiți.
Creativitatea
Creativitatea este cheia succesului în fiecare campanie și tot ceea ce faceți acum. Acest lucru se datorează faptului că noutatea atrage atenția.
De fapt, atrage nu numai atenția, ci și clienții pentru a vă cumpăra produsele.
După cum sa menționat anterior, un factor de influență vital în determinarea saturației pieței este cererea pentru produs. Trebuie să știți că mijloacele de publicitate și de promovare web pe care le alegeți trebuie să fie eficiente, iar textul anunțului dvs. trebuie să fie creativ.
În momentul în care sunteți în măsură să atingeți corzile și acordurile potrivite cu baza de clienți țintă, vânzările dvs. vor crește. Va exista o nevoie crescută pentru produsul dvs.
Cu timpul, oamenii își pierd această calitate. Cu toate acestea, saturația pieței vă mențin mereu pe picioare pentru a fi creativ și să puteți păstra conexiunile cu clienții. De asemenea, puteți actualiza creativ ambalajul produsului.
Gestionarea stocurilor
Aceasta se referă pur și simplu la echilibrul stabilit între producție și vânzarea finală. Există un anumit număr de unități care sunt produse.
În continuare, canalele de distribuție sunt utilizate pentru transportul produsului.
Odată ce acestea sunt vândute, se câștigă profit și se produce mai mult pentru a satisface nevoile maselor.
Astfel, saturația pieței vă ajută să vă asigurați că produsul dvs. ajunge în fiecare colț al pieței unde este necesar.
Aceasta implică faptul că unitățile vor fi vândute în mod constant. Odată ce sunteți sigur de vânzările dvs., puteți crea din ce în ce mai multe stocuri fără grija că acestea nu ar putea fi comercializate. Astfel, se menține un echilibru în producție din cauza saturației pieței.
Canale de distribuție
Un alt avantaj important pentru saturația pieței este că puteți utiliza canalele de distribuție bine. Deoarece există o presupunere a cererii pentru produsul dvs., distribuția în vrac va trebuie să vă coste mai puțin decât de obicei.
De asemenea, din ce în ce mai multe magazine online, precum și canalele de distribuție, vor fi din dorința de a lucra cu dvs. și de a asocia numele lor cu afacerea. Ceea ce face este că vă îmbunătățește și imaginea de marcă.
Acest lucru, la rândul său, conduce mai mulți oameni să vă cumpere articolele. Se poate spune cu ușurință că se formează o reacție în lanț sau că acesta este efectul domino.
Exemple pentru saturația pieței
- Automobile;
- Telefoane mobile;
- Industria de comerț electronic pentru haine;
- Industria de aer condiționat;
- Diferite bunuri de larg consum.
Saturația pieței este bună sau rea pentru compania dvs.?
În primul rând, trebuie să înțelegeți că nu există bine sau rău care să fie clar. Acest lucru se datorează faptului că ceea ce poate funcționa pentru o companie, poate să nu funcționeze pentru altcineva.
Fiecare concept din lumea corporațiilor are atât avantaje, cât și contraargumente. La fel cum există mai multe avantaje pentru saturația pieței, există și dezavantaje care vin în completare.
Unul dintre dezavantajele majore este că, întrucât îndeplinește nevoile tuturor clienților de pe piață, rămâne foarte puțin spațiu pentru creștere. Fără îndoială, asigură atragerea mai multor clienți, dar asta nu înseamnă o șansă majoră de extindere. Astfel, creșterea pieței în ansamblu este restricționată.
De asemenea, se creează un fel de stereotip. Un singur eșec poate strică totul. Mai ales, în cazul în care sunteți prezenți pe mai multe piețe.
Trebuie să țineți cont de mediul economic al fiecărei piețe atunci când înregistrați o anumită saturație pe piața respectivă.
Acest Articol are 0 comentarii