Deții un magazin online și vrei să ajungi la un număr cât mai mare de…
Un profil de client este imaginea ideală a publicului țintă pe care brandul îl are în minte. Este similar cu persoana cumpărătorului.
Diferența este că deși persoana cumpărătorului sunt clienții dvs. vizați, profilarea clienților include realizarea de profiluri reale cu clienți reali pentru a viza clienți similari cu ușurință.
Nu toate produsele de pe piață sunt destinate fiecărui consumator. Mai degrabă, un anumit client nu va folosi toate mărfurile disponibile în regiune.
În timp ce unele produse se adresează tinerilor, există altele care se concentrează exclusiv pe adulți.
Anumite mărfuri sunt destinate femeilor.
La fel, există produse și servicii care vizează bărbații.
Prin urmare, înainte ca o organizație să se gândească la lansarea unui produs sau serviciu, trebuie să decidă mai întâi asupra unui profil de client. Trebuie conturat clientul ideal pentru care va face produsul.
Produsele se vor adresa adolescenților, populației active sau copiilor? Oamenii de elită vor folosi produsul sau clasa obișnuită? Totul despre marfă, inclusiv prețul, ambalajul, locul de promovare și produsul în sine depinde de cel mai important factor, adică de profilul clientului.
Prin urmare, o cale de clasificare a consumatorilor unei mărci trebuie făcută în așa fel încât să poată identifica persoanele potrivite. Trebuie să permită companiei să pregătească strategiile de marketing și publicitate în consecință.
Această activitate este cunoscută sub numele de profilare a clienților. Managerii de brand mai buni își definesc publicul țintă în mod specific și clar, în funcție de segmente. Vânzările de mărfuri trebuie să crească și să înregistreze o creștere constantă în timp.
Ce este un profil de client?
Profilul unui client vă spune practic totul despre un client. Demografia sa, datele geografice, gândirea psihologică, aspectele comportamentale etc. Crearea unui profil de client este importantă pentru o companie, deoarece orice companie dorește să ajungă pe o piață țintă.
Prin urmare, pentru a ajunge pe piața țintă, compania trebuie să înțeleagă profilul clientului țintă. Ulterior, comportamentul acestora poate fi influențat prin diferite mijloace de marketing și campanii de promovare web.
În principal, clienții sunt de două tipuri. Business și retail. În ambele cazuri, înainte de a se arunca în afaceri, managerii de marcă consumă mult timp pentru a colecta informații despre clienți în ansamblu.
Îi interesează aspecte cum ar fi locația, puterea de cumpărare, frecvența de cheltuieli etc. Ei adăugă date suplimentare despre consumatori sau despre partenerii de afaceri. Apoi, grupează consumatorii în segmente care au caracteristici similare.
Cum să creați un profil de client pentru clienții dvs. țintă?
Profilul unui client depinde de diverși factori. Managerii de marcă, în timp ce își definesc clienții ideali, iau în considerare următoarele componente ale profilului de client.
Demografia
Se referă la caracteristicile fizice de vârstă, sex, rasă, stare civilă, educație și ocupație. Clasificarea demografică a clienților le permite specialiștilor în marketing să își restrângă baza de consumatori din întreaga masă. Echipele pot să filtreze cel mai potrivit grup de consumatori și să se concentreze pe un public țintă de nișă.
Fără date demografice, dezvoltatorii de mărci nu vor putea canaliza comunicarea, activitățile promoționale și alte aspecte ale marketingului.
Acest lucru se datorează faptului că, felul în care un brand va vorbi cu un public mai tânăr va fi diferit de cel adresat unuia mai maturizat.
Caracteristicile fizice ale unei persoane care urmează facultatea nu vor fi niciodată aceleași cu ale unui lucrător zilier.
În același mod, viața unui burlac și viața după căsătorie sunt poli diferențiați. Prin urmare, produsele destinate persoanelor necăsătorite vor trebui prezentate într-un mod divers decât prezentarea aceluiași produs consumatorilor căsătoriți.
Nivelul de trai
Factorul de venit își asumă o importanță mai mare în determinarea nivelului de trai al unui consumator.
Persoana care aparține clasei muncitoare și locuiește în chirie este diferită de cineva care are o viață stabilită într-o casă sau un apartament obișnuit.
Este o persoană de afaceri sau angajat dintr-o organizație? Care sunt tipurile de mărci folosite de persoană?
Cât de des îi place consumatorului să cheltuiască? Este extravagant sau se gândește la economii?
Soluțiile la toate aceste întrebări ajută compania să facă o imagine clară despre calitatea vieții clienților săi.
Analiza nivelului de trai oferă, de asemenea, o idee despre gama probabilă de preț a produsului, care va fi acceptată de cumpărător. În afară de acestea, nivelul de trai aruncă lumină asupra tipului de ambalaj al produsului care îi va atrage pe consumatori.
Regiunea geografică
O altă componentă semnificativă pentru un profil de client este locul în care aparține clientul. Nu este locul de naștere original, ci locul în care locuiește clientul în acest moment. Este important dacă locul natal și reședința actuală diferă.
Mărcile pot viza persoanele care locuiesc doar în zonele urbane sau pot dezvolta o atracție în masă care se întinde pe o amplă locație geografică. Eforturile cumulate pot include un grup de țări sau un întreg continent.
La fel ca în cazul mărcilor cu buget limitat, consumatorii țintă pot include o anumită comunitate sau o regiune. Oricum, definirea unei locații geografice adecvate deschide calea pentru crearea unui profil de client solid.
Psihografia unui profil de client
Următorul aspect de explorat este psihografia. Aceasta se referă la caracteristicile mentale care pot include natura, hobby-urile, interesele, emisiunile TV preferate, muzica preferată, stilul de viață, website-urile, prezența pe rețelele de socializare, aprecierile și antipatiile, obiceiurile de cheltuire, anxietățile, punctele de vedere politice, imaginea socială etc.
Cunoașterea acestor valori indică o direcție pentru dezvoltatorii de mărci cu privire la tipul de persoană cu care va interacționa marca lor.
Aceștia ar trebui să se asigure că toate calitățile mărcii se potrivesc cu publicul său țintă. În acest fel, toate activitățile de branding se vor converti în vânzări.
Istoricul achizițiilor
Este de mare ajutor pentru companii dacă lansează produse de natură similară cu cele deja disponibile. De exemplu, dacă este lansat un nou brand de ciocolată, managerii de marcă vor naviga în istoricul achizițiilor clienților săi cu privire la produs.
Acest lucru va oferi o idee despre un număr probabil de vizite ale clienților la care se vor aștepta pe o perioadă de timp. Le va permite în continuare să își strategizeze eforturile de comunicare, astfel încât să crească frecvența vizitelor consumatorilor pentru a cumpăra produsul.
Chiar dacă organizația ar putea să nu lanseze un produs similar, cunoașterea istoricului de achiziții al unui produs relatabil va ajuta cu siguranță echipa de dezvoltare a mărcii să afle despre numărul probabil de vânzări care poate fi așteptat într-o anumită perioadă de timp.
De exemplu, dacă un brand lansează un șampon-balsam, care este un produs rar pe piață, parcurgerea istoricului de cumpărare de șampoane sau balsamuri ale mărcilor concurente de către consumator oferă o idee clară despre acest element.
Concluzie
Ținând cont de parametrii de mai sus, nu este neobișnuit ca mărcile să aibă mai multe profiluri de clienți pentru diferitele lor categorii de produse.
De exemplu, o companie poate lansa trei tipuri diferite de produse de îngrijire a pielii. Unul pentru copii, celălalt pentru femei și al treilea pentru femeile seniori, sub același nume de marcă.
Într-un astfel de caz, mărcile trebuie să fie extrem de atente în timp ce construiesc profilul de client și, în egală măsură, lucrează din greu pentru a le menține.
După colectarea tuturor informațiilor necesare, conducerea poate avea o bază de date online care conține astfel de informații. Într-un singur click, aceștia vor putea accesa și prelua datele necesare din profilul de client. Își pot desfășura activitățile ulterioare de promovare.
În ansamblu, un profil puternic și concret al clienților este integral pentru acceptabilitatea produsului de către consumatorii vizați și pentru succesul mărcii, pe termen lung. Este pilonul central al clădirii mărcii. Nu ezitați să ne contactați dacă aveți nevoie de servicii SEO, sau servicii de link building.
Acest Articol are 0 comentarii