SEO pentru începători, bazele SEO pentru un website de succes. În cadrul procesului de optimizare…
Marketing-ul negativ este o tehnică care implică punerea concurenților dvs. de afaceri într-o lumină proastă.
Această tehnică este o strategie este adesea folosită de companii în general pentru a face ca produsele lor să arate mai bine decât ale concurenților lor în ochii consumatorilor.
Această tehnică de marketing a fost condamnată de multe ori ca fiind lipsită de etică. Unele instanțe au declarat că este o practică comercială neloială.
Dar, totuși, unele companii o folosesc ca o modalitate de a pune produsele în centrul atenției, deoarece strategia funcționează într-un final.
Marketing negativ în publicitate
În publicitate, marketing-ul negativ este privit ca o strategie agresivă de campanie.
Lucrul amuzant este că întreprinderile care îl folosesc încearcă să reinventeze termenul. Poate fi întâlnit în cuvinte precum „marketing comparativ”. Scopul acestui demers este făcut astfel încât oamenii să nu vadă acțiunile lor ca pe un sabotaj față de rivalii lor de afaceri.
Deoarece această strategie nu este adesea încurajată, specialiștii în marketing trebuie să se asigure că o inițiază în campaniile lor numai dacă numele companiei lor este bine stabilit.
Companiile pot utiliza această tehnică doar dacă au câștigat loialitate credibilă din partea consumatorilor.
Acesta este singurul mod în care va funcționa acest truc.
Branding-ul negativ
Evident, branding-ul negativ nu este cea mai etică practică de afaceri. Nu este nici cea mai bună abordare pe care o companie o poate adopta pentru a-și comercializa produsele sau serviciile.
Este ca și cum ai avea pe cineva să-l bârfești sau să răspândești zvonuri negative care ar putea să-i calomnieze numele și reputația de persoană.
Acesta este un lucru pe care majoritatea dintre noi nu îl apreciază.
Este același mod în care concurenții implicați în acest tip de calomnie nu o primesc întotdeauna în mod pozitiv. Consumatorii sunt obligați să vadă produsele în mod negativ, evitând astfel să le cumpere.
Lucrul trist, este însă că, marketingul negativ funcționează pentru multe companii. Câștigă atracția pe care o caută și îi ajută, deși în mod nedrept, să atragă unii consumatori să le achiziționeze produsele și serviciile.
De ce unele companii folosesc marketing negativ?
Adesea, companiile care folosesc această tehnică de marketing tind să obțină beneficii enorme în ceea ce privește creșterea vânzărilor, loialitatea clienților și creșterea bazei generale de consumatori.
Pe de altă parte, consumatorilor le va lua foarte mult timp să uite ceea ce s-a spus despre competitor și produsele lor. Acesta este motivul principal pentru care este destul de greu să cumpere sau să folosească produsele „promovate negativ”.
În cele din urmă, concurentul pierde în timp ce afacerea câștigă. În esență, nu este un lucru rău pentru afaceri, totuși rămâne să nu fie etic.
Amintiți-vă că efortul de construire a unei reputații, la fel ca încrederea, este foarte dificil. Însă, distrugerea reputației se poate face în câteva minute, chiar și în câteva secunde de expunere negativă.
Deci, ce înseamnă branding negativ pentru dvs. ca agent de marketing sau pentru compania pe care o reprezentați? Cu sinceritate, nu ați dori ca alte persoane să răspândească informații negative despre dvs., despre afacerea dvs., despre produse sau servicii către publicul larg.
Ca persoană fizică, prietenii și familia dvs. știu cine sunteți. Vor fi alături de dvs., dar ce ziceți de colegi, asociați și alte persoane pe care le întâlniți în viața de zi cu zi?
Desigur, dacă aveți o bună reputație, acest lucru se va arăta prin comportamentul dvs. și prin intermediul oamenilor care își exprimă punctul de vedere pozitiv asupra dvs.
Compania pe care o reprezentați își va arăta o bună reputație prin relații eficiente cu clienții. Va reda comunității, numeroase recenzii și produse excelente de mare valoare, de care consumatorii au nevoie pe piață.
Marketing-ul negativ atrage clienți ocazionali
Marketingul negativ poate atrage atenția consumatorilor îndoielnici. Mai ales, având în vedere faptul că există multe escrocherii și scheme online și offline în zilele noastre.
Cu toate acestea, reprezentanții companiei care comercializează negativ împotriva altor companii sau concurenți nu se poziționează într-o lumină bună.
Persoanele inteligente și colegii antreprenori vor vedea prin reclama deghizată. Își vor da seama rapid că aceasta este o schemă care îi atrage să achiziționeze produse și servicii pe care nu le doresc sau de care nu au nevoie.
Consumatorii înțelepți își fac întotdeauna diligența. Cercetează subiectul indiferent dacă doresc să compare produsele, să investigheze o oportunitate de afaceri sau să caute îndrumări cu privire la o anumită problemă de la un profesionist.
Proprietarii legitimi de afaceri și antreprenorii de afaceri locale nu ar recurge niciodată la tehnici de branding negative.
Pe lângă faptul că nu este etică și e nedreaptă, marcarea negativă a altor afaceri poate ridica probleme de ordin juridic. În special, dacă o companie legitimă decide să dea în judecată agentul de marketing negativ dacă comentariile defăimătoare sunt neadevărate, nefondate și înșelătoare.
Marketingul negativ ridică probleme legate de etică
Un agent de marketing etic și eficient ar trebui să își pună întotdeauna aceste întrebări înainte de a intra în acest tip de marketing:
- Ce cred în general consumatorii și oamenii despre afacere?
- Ce percepție au despre compania la care sunteți afiliat sau pe care o promovați?
Rețineți că modul în care vă prezentați și vă comportați în afaceri este la fel de important, dacă nu chiar mai important, decât compania pe care o reprezentați.
Punerea concurentului într-o lumină negativă poate pune la îndoială motivele dvs. ca persoană și etica afacerii pe care o reprezentați.
Într-o lume plină de nedreptate și clișee, recurgerea la astfel de metode vă poate servi pe termen scurt. În cele din urmă va fi în detrimentul dvs. pe termen lung.
Pe scurt, trebuie să fiți înțelept atunci când luați decizii de afaceri. În special, atunci când este vorba de strategii pentru a învinge concurența.
Cum preferați să creșteți afacerea?
Deci, în concluzie, cum vă priviți? Aveți conștiința curată atunci când vine vorba de promovarea produsului sau serviciului dvs.?
Este posibil ca marketingul etic să nu fie o înclinație naturală a dvs. Însă, practicarea onestității, integrității, furnizarea de produse de valoare bună și servicii autentice pentru clienți vor avea întotdeauna prioritate pentru consumatorii atenți.
În calitate de companie sau persoană fizică care se ocupă de marketing, trebuie să vă străduiți întotdeauna să luați calea care va aduce beneficii afacerii dvs.
Atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.
Riscurile ar trebui să existe, dar ar trebui să fie minime, cu atât mai mult dacă pot fi evitate.
Nu vă lăsați hipnotizați de rezultatele rapide pe care marketingul negativ le poate aduce companiei dvs. În schimb, găsiți modalități de a vă comercializa produsele în așa fel încât să câștigați nu numai respectul consumatorilor, ci și cel al concurenților dvs.
Este cel mai optim mod de a crește o afacere de succes. Asta vă poate asigura o serie de avantaje, chiar unele câștiguri directe.
Dușmănia în afaceri, la fel ca în viața reală, nu este ceva din care ați dori să faceți parte. Cel puțin dacă doriți să construiți o afacere corectă.
Gând final
Pe final nu avem prea multe să vă spunem. Dvs. vă cunoașteți mai bine afacerea și știți cum doriți să o construiți.
Spre exemplu, noi, la GO SEO Marketing oferim o gamă diversificată de servicii SEO. Asta înseamnă că ajutăm afacerile de diferite dimensiuni în aspecte precum web design, clasamente înalte în rezultate organice și promovare web.
Partea bună este că, Google ia în considerare diverși factori care afectează clasamentele. Altfel decât onest și corect nu poate fi atinsă clasarea în prima pagină cu rezultatele unei interogări. Prin urmare, acestea au devenit și valorile noastre în relațiile cu clienții noștri.
Acest Articol are 0 comentarii