SEO pentru începători, bazele SEO pentru un website de succes. În cadrul procesului de optimizare…
Orice companie care participă la producție are un potențial de fabricație limitat. Dacă produce prea mult material, atunci pierde capital de lucru și cheltuiește, de asemenea, o sumă imensă pentru a gestiona inventarul. Prin urmare, este în interesul companiile să cunoască cererea pieței.
Orice afacere ar dori să țină costurile sub control și să corespundă cererii clienților în orice moment. Acesta este motivul pentru care determinarea cererii pieței este foarte importantă pentru companii din diferite domenii de activitate.
Cum putem defini cererea pieței?
Cererea de piață este numărul de unități cerute de numărul total de clienți de pe piață. Astfel, cu cât o companie este mai populară, cu atât va fi mai mare cererea de piață pentru produsele sale. Prin urmare, cu atât va fi mai mare numărul de unități cerute de clienții de pe piață.
Nu ar trebui să confundăm cererea pieței cu potențialul pieței. Potențialul pieței este numărul total de clienți potențiali pe o anumită piață.
Cu toate acestea, cererea de piață este cererea reală pentru produsul de pe piață.
De exemplu, iarna, piața potențială a umbrelelor include toți potențialii clienți de pe piață. Cu toate acestea, în unele ierni nu există cerere pentru produs și, prin urmare, cererea pieței va fi foarte mică, chiar dacă există o piață potențială. Cererea pieței va exista numai în timpul sezonului care este sezonul estival.
Exemple practice pentru cererea pieței
Mergeți la orice mall sau orice magazin online și veți vedea cererea în acțiune. Un magazin care vinde 1000 de săpunuri zilnic are o cerere de 1000 de săpunuri. Dar în weekend, când numărul cumpărătorilor crește, cererea ar putea fi de 1200.
Aceasta este doar cererea unui magazin. Cererea va fi completată, indiferent de marca de săpun disponibilă, deoarece este o marfă necesară.
Deci, orice marcă care nu îndeplinește cererea va pierde o marjă din profit.
În calitate de companie, trebuie să aflați câte unități de săpun ați vândut efectiv pe piață. Aceasta a fost cererea de pe piață a săpunului pe care îl fabricați. Și trebuie să satisfaceți în permanență această cerere pentru a vă satisface piața actuală țintă (nu piața potențială).
Deci, dacă cererea de piață este de 1000 de unități, iar compania dvs. asigură 300 de unități, atunci cererea de piață pentru compania dvs. este de 300 de unități, în timp ce cererea potențială (potențialul pieței) este de 1000 de unități.
Companii precum P&G și HUL care produc atât de multe SKU-uri au nevoie să înțeleagă constant cererea pieței. Trebuie să cunoască aceste informații pentru ca să nu depășească producția sau să nu rateze oportunitatea de a-și vinde produsele pe piață.
Ce avantaje obținem dacă calculăm cererea pieței?
Așteptările clienților
Unul dintre cele mai importante avantaje ale calculării cererii de piață este faptul că, clientul dvs. se așteaptă să păstrați produsul în stoc pentru el.
Dacă vreau să cumpăr o anumită marcă de săpun și săpunul nu este disponibil pe piața locală (din cauza calculului greșit al cererii), atunci voi renunța la marcă și voi căuta altceva.
Ca urmare, compania de săpun a pierdut un client câștigat din greu. Acesta sa orientat către o altă marcă.
În cazul în care compania de săpun ar fi estimat cererea de pe piață, atunci ar fi avut săpunul fabricat și livrat comerciantului cu amănuntul, astfel încât clientul să îl poată achiziționa atunci când are nevoie.
Oportunități
Există o pierdere imensă de oportunitate dacă cererea pieței este calculată incorect.
Continuând exemplul de mai sus, dacă o companie nu calculează corect cererea de piață, atunci nu va produce cantitatea potrivită de unități necesare pe piață. Ca urmare, va pierde o mulțime de venituri pe care le-ar fi putut genera din piață.
Economii de costuri
Există, de asemenea, o latură negativă a supraestimării cererii de pe piață. Dacă cererea pieței a fost de o sută de unități și au fost fabricate 200, atunci sa investit prea mult în produsul care nu era necesar.
În acest fel, se reduce fondul de rulment și fluxul de capital și, în același timp, compania ar plăti o sumă bună de bani pentru depozitarea produselor care au fost supraproduse.
Prin măsurarea corectă a cererii putem economisi o mulțime de astfel de costuri suplimentare.
Abordare focalizată
Măsurarea cererii de pe piață ajută și companiile să se concentreze pe piața țintă.
Dacă o companie are 10 produse diferite și cererea pieței este mare pentru două sau trei produse, atunci compania poate avea o abordare concentrată.
Poate produce aceste două sau trei unități în volume mai mari și, de asemenea, să le promoveze pe piață prin strategii de marketing.
Cum se calculează cererea pieței?
Există două moduri de a calcula cererea de piață pentru orice produs.
Cererea pieței la nivel de produs
Dacă cunoașteți deja piața geografică pe care urmează să o vizați, puteți utiliza metoda cererii de piață la nivel de produs. La cererea la nivel de produs, piața este defalcată în funcție de produsul total care există pe piață.
Cererea de piață pentru fiecare produs individual este calculată și aflată prin surse de piață sau prin cercetări de piață. Această cercetare ne oferă apoi o estimare totală a cererii pentru produs. Bineînțeles, ne oferă și o estimare a potențialului pieței.
De exemplu, dacă urmează să se lanseze un șampon nou pe piață, va trebui să se calculeze cererea de piață și cota de piață a tuturor șampoanelor vândute de P&G și HUL.
Se va face un studiu de piață și s-ar afla care au fost vânzările totale din industrie pentru aceste mărci.
Compania ar dori, de asemenea, să afle care a fost vânzarea liniei de produse pentru aceste mărci.
De exemplu, în categoria șampoanelor, șamponul anti-mătreață, precum și balsamurile, sunt două produse diferite și două linii de produse diferite.
Pentru a afla cu adevărat cererea de șampoane pe piață, va trebui de aflat cererea individuală de pe piață a balsamurilor, precum și a șamponului anti-mătreață, astfel încât să se poată afla o măsură netă a pieței disponibile pentru aceste produse.
Deci, indiferent de industria în care activați, dacă doriți să aflați cererea de piață a unui anumit produs, trebuie doar să faceți un studiu de piață cu privire la numărul de unități care se vând pentru toate mărcile.
Acest lucru vă va oferi un exemplu corect despre cererea pieței pentru produs.
Cererea pieței la nivel geografic
Cererea de piață la nivel geografic este foarte frecvent utilizată de o companie care planifică extinderea în regiuni străine. În acest tip de estimare a cererii pieței, compania dorește să cunoască cererea pentru un anumit produs într-o anumită geografie.
Chiar și în acest tip geografic de cerere, compania efectuează un studiu de piață pentru numărul de unități vândute pe piață pentru o anumită unitate sau SKU. În astfel de cazuri, compania ar putea fi deja prezentă pe piața țintă sau ar putea să planifice să se stabilească pe piața țintă.
Așadar, dacă ar fi o afacere cu înghețată și ar vrea să înceapă o nouă marcă de înghețată pe o piață nouă, atunci ar calcula toate celelalte mărci de înghețată și cifra de afaceri a acestora pe piață.
Acesta devine potențialul pieței. Din aceasta, va calcula, marca de înghețată care este similară și cea mai apropiată în valoare de marca proprie. Și cifra de afaceri a acelei mărci de înghețată este posibila cerere pe piață pe care o pot realiza.
Alternativ, în industria cimentului, producția determină vânzarea mărcii de ciment. Dacă cimentul unei mărci nu este disponibil, mulți consumatori vor cumpăra cimentul unei alte mărci, deoarece este o necesitate.
Ca rezultat, potențialul pieței este aproape echivalent cu cererea de pe piață pentru produs. Compania care produce cel mai mult satisface cererea în orice moment și, prin urmare, crește cel mai rapid.
Concluzii
Calculul cererii pieței ajută entitățile de afaceri să se concentreze pe piața țintă. În mediul economic actual, care este tot mai competitiv, nu puteți oferi produse fără motiv. Odată ce sunteți conștient de cererea pentru un anumit produs, puteți începe să vă concentrați asupra lui.
Odată ce ați calculat cererea de piață pentru un produs, vă puteți salva compania de la costuri suplimentare. Să presupunem că cererea pentru un creion pe piață este de o sută de unități și ați fabricat o sută cincizeci de unități până în prezent. Acum trebuie să reduceți numărul de unități de fabricație și veți reduce automat costul.
Dacă o companie nu are cunoștințe despre cererea reală de pe piață, nu poate produce cantitatea necesară de unități. Acest lucru va duce la pierderea oportunităților pentru afacere.
Un avantaj important al calculării cererii pieței este că puteți cunoaște așteptările reale ale clienților și puteți acționa în consecință. De asemenea, putem măsura cererea pieței prin intermediul curbei cererii pieței.
Din moment ce ați calculat cererea de piață și știți ce cantitate trebuie să produceți, vă puteți optimizat strategiile de promovare web și publicitate video. Veți ști la ce oameni să ajungeți și cu ce mesaj să-i convingeți.
Acest Articol are 0 comentarii